tisdag 4 oktober 2011

En låt som känns som att den är skriven om mig.

http://www.youtube.com/watch?v=STeHV7eRgvs&feature=BFa&list=PLB7E0FB5F64167F36&lf=BFp

 

(Okej.. Sann historia.. Yeah.


Hon var sjutton år, 45 kilo lätt, skinn och ben


Men spegeln äter upp det positiva som hon ser


Lämna mig ifred för jag orkar inte mer


Två, fingrar i halsen - hostar upp mina problem


så, spottar ut skam, hon lever med en fiende

lever med en nattsvart känsla så vidrig, men


Känns som döden knackar på när man är ensam


Jag skär mig själv för att rymma ifrån den känslan


Tänk dig en massa människor som samlas runt dig


och pekar ut alla dina fel som ett mönster


Därför stannar jag hemma, låser in mig på rummet


det känns lite tryggare - världen genom mitt fönster.


Har dåligt med pengar, kan inte följa trenderna


och gör man inte det så försvinner de flesta vännerna


sömnlös, hoppet hoppade av


första chansen det fick så jag mår botten idag.


Ref x2:


Du är vacker som du är, du måste vara som du var.


Det är knappast fel på dig, det är fel hur världen är idag


Knyt båda nävarna och fokusera på nåt bra


för innerst inne vet dom om att dom har fel och du är underbar.


Har en farsa som är världens största egoist


Han blev kär i alkoholen, tar familjen sist


Jag skulle vilja säga att jag inte bryr mig ett piss


En ensam fågel som bär på tok för stor kvist.


Våra liv kan kännas tomma och iscensatta


tänk om vi redan är döda, här istället vi straffas


det äter upp mig inifrån, självkänslan


ligger i respirator så skadad och väntar


Den positiva lilla tjejen är försvunnen


Blicken är tom, kapitel 17 är ba' mörker


Varför spelar spegeln ett spel mot mig?


Varför gråter livet, när döden alltid ler mot mig?


Hur ska jag bete mig i sociala sammanhang,


när kroppen har panik och hjärnan vill spela på samma band?


Jag hatar att jag hatar mig, är trött på att vara trött,


ensamheten förför mig varje dag jag kliver upp


Ref x2:


Du är vacker som du är, du måste vara som du var.


Det är knappast fel på dig, det är fel i världen här idag


Knyt båda nävarna och fokusera på nåt bra


för innerst inne vet dom om att dom har fel och du är underbar.


Det känns som första dagen i skolan ja, fast varje dag


nervositeten kidnappar min mage fram och tillbaks


om jag kunde lita på mig själv och sluta söka svar


då kanske ni skulle se mig som någon som var lika bra


en osynlig 17-åring vore allas dröm


men inte på det sättet det skeppet har gått på grund


låt mig inte sitta själv idag igen


låt mig inte möta mina tankar som följer mig hem


blickarna i korridoren är som knivhugg i låren


det är sånt som får mig att överväga resan till båren


tonåren, som skulle vara något bra


varför flyttar de på mig när mobbarna får vara kvar?


Men jag förstår dem, det måste vara mitt fel
det måste va' mitt äckliga jag som sätter mig i spel

 


det finns ingenting som går upp, allting går ner


bäst jag smyger in på rummet och skriver mitt brev.


Ref x2:


Du är vacker som du är, du måste vara som du var.


Det är knappast fel på dig, det är fel i världen här idag


Knyt båda nävarna och fokusera på nåt bra


för innerst inne vet dom om att dom har fel och du är underbar. )

En underbart fin text som verkligen påminner om mitt egna liv.

sss

                                                 <3