onsdag 10 oktober 2012

Mycket har hänt på kort tid!

Jag vet att jag är helt värdelös på att blogga just nu, men det är för att jag flyttade till Skåne för

ungefär 1,5 månad sedan. Jag har börjat plugga och har inte haft mycket tid över till bloggen tyvärr.

Men tänkte skriva lite nu så ni får se vad som har hänt.

Jag flyttade till Svalöv som ligger ungefär två mil utanför Landskrona, jag bor på ett internat i ett

litet och mysigt rum! Skolan heter Fridhemsfolkhögskola och här läser jag upp mina betyg samt

pluggar nått som kallas högskoleförberedande och det är precis vad det låter som, vi förbereds inför

högskolan och får testa på att göra saker som man får göra när man pluggar på högskola. Just nu

håller vi på att tränar inför högskoleprovet och i har fått kolla lite på hur matematiken ser ut på

provet. Det är faktiskt väldigt kul men även väldigt förvirrande. Jag har även nyligen blivit helt

singel, jag hade ju mitt ex här i Skåne och vi bestämde oss för att försöka igen när jag flyttade ner,

men tyvärr funkade det inte mellan oss så nu är jag ensam här. Men jag börjar lära känna nytt folk här vilket är jätte roligt och jag trivs faktiskt rätt bra. Jag saknar dock min familj och mina vänner

nått otroligt, men jag pratar med dom flesta varje dag. Min underbara systerdotter brukar ringa och

säga “moster jag vill att du ska komma hem mig nu” min lilla skrutta hon är så fin! Sen varje gång

vi säger hejdå så säger hon “älskar dig puss puss hejdå” Jag saknar mina systerdöttrar nått grymt

dom är så fina. Sen har jag ju blivit faster också min bror fick en liten dotter, hon är otroligt söt!

Men som ni ser så rullar allting på, och jag börjar äntligen leva mitt liv. Den 26de ska jag äntligen få

åka hem igen och umgås med mina vänner och min familj i en hel vecka!! Har höstlov då, så då

passar jag på att åka hem. Det har varit en tuff månad för mig, lämnat alla för att flyta över 50 mil

bort och sedan bli dumpad på det, utav den personen som faktiskt gjorde så att jag flyttade ner.

Men ni känner mig jag tar mig igenom allt eller hur? Just nu pluggar jag matte a det är så tråkigt

men men vad ska man göra? Är snart klar med matten och då går jag över till nästa 'ämne som är

naturkunskap tror jag. Vi pluggar bara ett ämne i taget här i åtta veckor plus våran inriktning, och

detta är sjukt skönt! Måste också skriva att jag har fått nya underbara vänner här i Skåne som har

hjälp mig som fan genom detta, när jag inte mått bra! Och det är jag tacksam för. Det är skönt att

veta att man inte är helt ensam i stora Skåne. Men nu får detta räcka. Hoppas alla har det

underbart och förlåt för att jag inte bloggar så mycket!

Puss och kram !